Snelheid en kwaliteit zijn altijd al onze kracht

Jan van Brussel

Jan is in 1995 bij Harmeling in dienst gekomen via een uitzendbureau. Nadat hij de timmeropleiding afrondde, volgde hij een opleiding tot meubelmaker interieur­bouw in Almelo. Harmeling is zijn derde werkgever. “Hier heb ik het alweer 24 jaar naar mijn zin!”.

Al doende leert men

“Ik werk als monteur in de buitendienst van Harmeling. Mijn dag begint met het ophalen van mijn collega’s met de bus van Harmeling. Klanten zijn altijd blij als wij aankomen op locatie. We bespreken eerst samen de klus, daarna gaan wij laden en monteren we de prefab interieuronderdelen. Het leuke van mijn werk vind ik het contact met de klant, het passend maken van het meubilair en de afwisseling in projecten. Ik mag ook het vak leren aan jongere collega’s. Als montagemedewerker moet je vakkennis hebben en je moet wel aanleg hebben, maar ter plekke leer je ook heel veel.”

Rust

“De uitdaging zoek ik in het monteren van complexere klussen. Vraagtekens omzetten naar een prachtresultaat. Dat vind ik mooi! Een klus die mij altijd bijblijft is de bibliotheek in Almere, dat is alweer een poosje geleden, maar het was een mooie, uitdagende klus. De klus liep als een trein! Ik heb er ongeveer 20 weken in de kost gezeten. In de kost zitten geeft mij meer rust dan heen en weer rijden. Aan de andere kant is het voor het thuisfront niet altijd even leuk als ik weg ben.”

Een levendig bedrijf

“Harmeling is een levendig bedrijf waar de meeste collega’s liefhebberij aan hun werk hebben. De snelheid en kwaliteit zijn altijd al onze grote kracht geweest. De levertijd wordt steeds korter, daar spelen we op in door het aanpassen van het gereedschap en het automatiseren van processen. Als ik Harmeling moet omschrijven in 3 woorden dan zeg ik: snel, goed en degelijk.”

Iedereen tevreden

“Ik woon met vrouw, kinderen en hond in Rijssen. Ik verdien bij Harmeling een goede boterham en vind het belangrijk om het thuisfront, beide directeuren en klanten tevreden te houden. Als ik na een opgeleverde klus een lach op het gezicht van de klant tover, dan heb ik het gevoel van ‘hier heb ik het voor gedaan!’.”

Dit interview delen